zondag 6 juli 2014

Uiltjes cup cakes

 
Donderdag begonnen met de eerste bakvaardigheden van het weekend. De cup cakes voor de kinderdagverblijf. Ik had een mooi idee gevonden in een boekje, twee kleuren marsepein op de tafel voor me liggen en daar kon ik mee aan de slag. Enkel bij de snavel heb ik een beetje cacao gebruikt om het net een beetje een ander kleurtje te geven. Verder had ik enkel wat uitsteekvormpjes, een glas en een slagroomspuitje gebruikt om alle vormpjes uit te steken die ik nodig had. Met een beetje een eigen draai aan het idee was het een aardig gelukt uiltje geworden, die erg leuk gevonden werden door de kinderen. 'Ze zijn mooi mama!' En ze waren dan ook zo op!

 
 
Ingrediënten (voor 12 vanille cupcakes )
  • 180 gram boter
  • 135 gram suiker
  • 8 gram vanillesuiker
  • 4 eieren
  • 180 gram zelfrijzend bakmeel
  • snufje zout
Bereiding
Mix in een kom de boter, suiker en vanillesuiker romig. Voeg de eieren één voor één toe en blijf mixen tot deze goed zijn opgenomen.
Voeg het zout en zelfrijzend bakmeel beetje bij beetje toe, mix tot een luchtig beslag.
Verdeel het beslag over de vormpjes en bak de cupcakes in 20 minuten op 175 graden gaar.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...