zondag 6 oktober 2013

Arretjescake (2)


Verschillende verjaardagen staan er weer voor de deur en dat betekend dat ik me weer uit mag leven met taarten maken. Deze keer had ik bedacht om een arretjescake en een gemarmerde kersen-yoghurttaart te maken.
De arretjescake heb ik samen met onze Tom gemaakt die trots achter de grote kom de koekjes door de midden zat te breken. Zelfs toen opa binnen kwam, had hij geen tijd, hij had het veel te druk met mama helpen om arretjescake te maken
De arretjescake had ik al eens eerder op dit blog vermeld, maar deze keer had ik het toch weer een beetje anders gemaakt. Hier volgt het recept:



Arretjescake:

150 gram bastersuiker
10 eetlepels cacao
200 gram marie-biscuit
250 gram (room)boter
3 eetlepels vanille of chocoladevla

Recept:

Breek de koekjes in stukjes.
Smelt de boter. Meng de gesmolten boter met de basterdsuiker, de cacao, koekjes en de vanillevla en schep dit mengsel in een ingevet cakeblik. Laat dit minimaal 3 uur opstijven in de koelkast.
Snijd in plakken.

2 opmerkingen:

  1. hopelijk heb je veel familie, want als je altijd zo bakt, dat zou niet zo goed zijn voor me. Het ziet er wel verdorie goed uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het aan mij zou liggen zou ik elke week wel iets nieuws uit willen proberen, maar helaas het moet ook allemaal opgegeten worden! Dus bak ik vooral bij feestjes en andere feestelijke gelegenheden.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...